Ikatan Pendidik Islam Samarahan

Kelab pendidik Islam Samarahan, satu badan yang dibentuk untuk memperteguhkan perkembangan islam, menjalin silatur rahim dan memantapkan aktiviti islam

google akan membantu anda...

Saya digunakan untuk membincangkan banyak orang sekular mengenai Islam. Mereka mempunyai beberapa soalan dan objectios. Saya cuba di sini untuk menjawab soalan-soalan mereka.

Ateis: Islam telah disebarkan oleh pedang.

Muslim: Ini tidak benar. Islam telah tersebar di banyak negara di Asia dan Afrika tanpa apa-apa tindakan ketenteraan. Tamadun Islam adalah fakta yang tidak boleh dinafikan. Tanya Eropah tentang tamadun Islam di Sepanyol dan kegelapan Eropah. Islam bukanlah agama yang tidak bertamadun. Tetapi Islam adalah agama yang benar. Tamadun Islam menggunakan tindakan ketenteraan untuk pertahanan dan untuk menyerang beberapa musuh. Tetapi orang-orang Islam tidak menguatkuasakan sesiapa yang memeluk Islam. Orang-orang Islam melayan orang bukan Islam adil. Mereka mahu meyakinkan mereka tidak menguatkuasakan mereka memeluk Islam.

Ateis: Saya tidak perlu mana-mana agama.

Muslim: Siapa yang telah menjadikan alam ini? Yang telah menciptakan kamu? Apakah matlamat hidup anda? Apa yang akan berlaku kepada anda selepas mati? Semua ini adalah soalan yang anda tidak dapat mencari jawapan tanpa Islam. Selain itu, anda menikmati keseronokan kebendaan, tetapi anda mengabaikan jiwa anda. Islam mencapai kira-kira dan keharmonian antara jiwa dan badan. Islam tidak melarang keseronokan kebendaan, tetapi Islam adalah satu unit menikmati kehidupan kita dan lebih penting mematuhi Tuhan dan Pencipta kami.

Ateis: Tidak ada jiwa.

Muslim: Anda menafikan kehadiran jiwa kerana anda tidak dapat melihat dan tidak boleh menyentuh jiwa. Kita tidak boleh melihat elektrik, tetapi kita pasti bahawa terdapat beberapa benda yang dipanggil elektrik kerana kita boleh melihat kesan cahaya dan haba untuk contoh-. Yang sama, kita tidak boleh melihat jiwa, tetapi kita boleh melihat kesannya. Apakah perbezaan antara dua orang lelaki yang masih kecil: salah seorang daripada mereka boleh bercakap dan bergerak manakala yang lain mati tanpa apa-apa sebab? Dia tidak mengalami apa-apa penyakit. Dia bukan mangsa apa-apa kemalangan. Perbezaannya ialah bahawa jiwa yang pertama di dalam badannya manakala jiwa yang kedua telah meninggalkan tubuhnya.

Ateis: Apakah perbezaan antara Islam dan Kristian?

Islam: agama Kristian yang benar menjemput orang ramai untuk menyembah Satu Dewa, tetapi beberapa pengikut berubah. Alkitab tidak berubah berkata bahawa akan ada seorang nabi yang bernama Muhammad atau Ahmed dan menjemput Kristian untuk mengikuti dia.

Kekristianan tidak benar mengatakan bahawa ada Allah dan anaknya. Ini tidak benar. Jika Allah memutuskan sesuatu dan anaknya memutuskan perkara lain, apa yang akan berlaku? Maka akan menjadi konflik antara Tuhan dan anaknya. Dalam Islam, terdapat hanya Tuhan Yang Maha Esa dan Dia tidak mempunyai anak-anak.

Ateis: Tiada Tuhan.

Muslim: alam semesta ini berubah-ubah, jadi ia tidak boleh kekal. Tuhan mencipta alam semesta. Tuhan adalah abadi. Saya menjemput anda untuk memikirkan semula tentang kehadiran Tuhan dan untuk membaca al-Quran. Saya menjemput anda untuk membaca tentang Islam dari sudut pandangan Islam.

Penulis Mesir

Article Source: http://EzineArticles.com/?expert=Wael_El-Manzalawy